Sık Karşılaşılan iPad Sorunlarına Temel Çözümler

ipad sorunlarına temel çözümler

Apple, iPad serisi ile tablet seçenekleri arasında önemli bir konuma sahip. Apple’ın dünyadaki en iyi tabletleri üretse de, her elektronik cihazda olduğu gibi iPad’lerde de bazen sorunlar kaçınılmaz. Cihazınızın modelinin iPad Air, iPad Pro veya yeni nesil iPad’lerden biri olması önemli değildir, muhtemel bir Apple iPad sorunuyla karşılaşmış olmanız ihtimali vardır.

Okuyucularımıza yardımcı olmak, çeşitli iPad Pro sorunlarını çözmek için bilgilendirici bir kılavuz derlemeye karar verdik. Bu çözümler iOS cihazınızla ilgili çok çeşitli sorunları çözmenizi sağlayabilir.

Sıkça Karşılaşılan iPad Sorunları

iPad kullanıyorsanız, geçmişte bazı iPad modellerinde sorunlarla karşılaşmış olabilirsiniz. Örneğin, iPad cihazınızı yeni satın aldığınızda bile yazılım güncellemelerini yüklerken sorun yaşama ihtimaliniz vardır.

Muhtemel iPad Sorunları

ipad 4
görsel: apple.com
  • Kablosuz ağa bağlanamıyor
  • Ekran donuyor ve yanıt vermiyor
  • Ekranda siyah, kırmızı, mavi pikseller var
  • Cihaz yeniden başlatma döngüsünde sıkışmış
  • iPad kurtarma moduna alınamıyor
  • iPad pili şarj olmuyor
  • iPad ve iTunes arasında bir senkronizasyon sorunu var
  • iPad dokunmatik ekranı çalışmıyor
  • Yazılımını indirirken bir sorun oluştu.

Genel iPad Çözümleri

İPad’inizde herhangi bir sorunla karşılaşırsanız, bir adım geriden başlayarak aşağıdaki çözümleri uygulamaya çalışın.

Cihazınızı yeniden başlatın

Bu kulağa basit gelebilir, ancak cihazınızı yeniden başlatmak bir dizi problemi çözebilir. İOS işletim sistemleri ile ilgili birçok soruna en kolay çözümlerden biridir. Cihazınızı yeniden başlattığınızda güç döngüsü değişeceğinden ağ veya batarya ile ilgili birçok sorunun üstesinden gelebilirsiniz.

iPad’i yeniden başlatmak için Güç (uyku / uyandırma) düğmesine basmanız yeterlidir. Genelde cihazın tepesinde bulunur. Düğmeye bastıktan sonra, ekranda bir Güç kaydırıcısı görünecektir. Cihazınızı kapatmak için kaydırmanız yeterlidir. Cihazınız kapatıldıktan sonra bir süre bekleyin ve Güç düğmesine basarak tekrar başlatın.

ipad air tamiri, ekran değişimi

Yeniden başlatmaya zorlama

İPad’iniz donduysa veya yanıt vermiyorsa, yeniden başlatarak bu sorunu çözebilirsiniz. Yöntem, cihazınızın güç döngüsünü manuel olarak bozduğundan “donanımdan sıfırlama” olarak da bilinir. Bu tekniği, cihazınızın fişini manuel olarak çekiyor gibi düşünebilirsiniz.

Bunu işlem için, Home ve Güç (uyandırma / uyku) düğmesine aynı anda uzun süre basın. İdeal olarak, 10-15 saniye sonra cihazınızın ekranı kararır ve yeniden başlatılır. Ekranda Apple logosu göründüğünde düğmeleri bırakın. Cihazınızı zorla yeniden başlatarak, çeşitli iPad sorunlarını çözebilirsiniz.

Ağ ayarlarını sıfırlama

İPad’de ağ ile ilgili bir sorunla karşılaşılan zamanlar vardır. Örneğin, kablosuz ağa bağlanamıyorsanız veya mesaj gönderip alamıyorsanız sorunu ağ ayarlarını sıfırlayarak çözebilirsiniz. Ağla ilgili olduğunu düşündüğünü iPad pro sorunlarını çözmek için cihazınızdaki ağ ayarlarını sıfırlayın ve yeniden başlatın.

Cihazınızın Ayarlar / Genel bölümüne gidin ve “Sıfırla” bölümünün altında “Ağ ayarlarını sıfırla” seçeneğine dokunun. Cihazınızı yeniden başlatma seçiminizi onaylayın. Ayrıca, sık sık Apple iPad sorunları yaşıyorsanız cihazınızdaki tüm ayarları sıfırlamayı da seçebilirsiniz.

Cihaz içeriğini ve ayarları silmek

Bu çözüm, fabrika ayarlarına sıfırlama işlemine benzer. Bağlantı sorunları yaşıyorsanız veya iPad’inizi ideal şekilde kullanamıyorsanız, içeriğini ve ayarlarını da silebilirsiniz. Bu işlem verilerinizi cihazınızdan siler ve herhangi bir kayıp yaşamamak için yedeğini önceden almanız gerekir.

Cihazınızı sıfırlamak için Ayarlar / Genel / Sıfırla’ya gidin ve “Tüm içeriği ve ayarları sil” seçeneğine dokunun. Seçiminizi onaylayın ve cihazınızın yeniden başlatılması için bir süre bekleyin. iPad yazılımını indirirken bir sorun olduğunda, sorunu çözmek için de aynını uygulayabilirsiniz.

Geri yükleme moduna getirme

iPad’inizde siyah ekran sorunu varsa veya cihaz yanıt vermiyorsa, kurtarma moduna geçirerek bu sorunu çözebilirsiniz. Daha sonra iTunes’dan cihazınızı güncelleyebilir veya geri yükleyebilirsiniz.

Öncelikle sisteminizde iTunes’u başlatın ve cihaza bir USB kablosu bağlayın. Cihazınızdaki Ana Ekran düğmesine uzun basın ve sisteme bağlayın. Ekranda “iTunes’a bağlan” sembolü görüntülenir. iTunes cihazınızı tanıdığında, bir onay mesajı görünür. Kabul edin ve cihazınızı geri yükleyin.

Bu adımda cihazınızı güncellemeyi veya geri yüklemeyi seçebilirsiniz. Bir güncellemeden sonra iPad’iniz kurtarma modunda takılı kaldığında da sorunu bu yöntemle çözebilirsiniz.

DFU Moduna Alma

Cihazınız kilitlendiğinde DFU (Cihaz Ürün Yazılımı Güncellemesi) moduna geçirerek düzeltebilirsiniz. İPad’i DFU moduna getirdikten sonra iTunes’u geri yüklemek için yardım alabilirsiniz. Bu tekniği uygularken verileriniz silineceği için son seçeneğiniz olarak düşünün.

iPad’inizi DFU moduna geçirmek için Güç ve Ana Ekran düğmesini aynı anda 5 saniye basılı tutun. Cihazınızı sisteme bağlayın ve şu adımları izleyin:

  • Her iki düğmeyi de on saniye daha basılı tutun.
  • Ana Ekran düğmesini basılı tutarken Güç düğmesini bırakın.
  • iPad’iniz DFU moduna girene kadar en az 15 saniye bekleyin.

Çözemediğiniz sorunlar için iDoctor’dan destek isteyin

iPad cihazınızda yaşadığınız bazı sorunları kendi kendinize çözebileceğiniz gibi, bazılarını çözmek için profesyonel desteğe ihtiyacınız olabilir. Hatanın neden kaynaklandığını bilmiyorsanız ve çözüm olarak ne yaptığınızdan emin değilseniz hiçbirşey yapmamak çoğu zaman en iyisidir.

iDoctor, Apple iPad’inizdeki sorunu dakilar içinde teşhis ederek en uygun çözümü bulabilir. Bursa’daki 3 şubemizden herhangi birine gelerek veya Bursa dışındaysanız, Tüm Türkiye’den cihazınızı kargo ile göndererek iPad cihaz modellerinden herhangi biri için garantili servis alabilirsiniz.

  1. kemal yaşar diyor ki:

    ipad 3 32 gb arka kapakta yazan seri numarası 1416 cihaz
    da şuan 9.3.5 ios sürüm mevcut sürümü yükseltmek istiyorum çünkü birçok programı yükleme kabul etmiyor sürümü yükseltebilmek mümkünmü yardımcı olursanız sevinirim şimdiden teşekkür edrim

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yardıma mı ihtiyacınız var? Canlı Destek